Про мене

Моє фото
Освіта - педагогічний інститут ім. М.Горького 1985 рік Вчитель історії, суспільствознавства, методист виховної роботи. Стаж роботи - 38 років Педагог. стаж - 32 років Вчитель вищої категорії спеціалізованої загальноосвітньої школи з вивченням іноземних мов № 4 міста Фастова з 1992 року.

Урок - Київська Русь за часів князя Ярослава Мудрого

Тема: Київська Русь за часів князя Ярослава Мудрого
Мета: Ознайомлення учнів з умовами приходу до влади Ярослава Мудрого, зі змінами, що відбулися в Київській державі за часів його правління, даті оцінку діяльності князя для розвитку Давньоруської держави; формувати вміння працювати самостійно з текстом, критично мислити, аналізувати, висловлювати власну думку; виховувати почуття патріотизму, зацікавленість історією власного народу.
Тип уроку: комбінований
Обладнання:
1.     В.А.Смолій, В.С.Степанков  «Історія України підручник для 7кл».
2.     Атлас «Історія України 7кл»
3.     Ілюстрація до теми
4.     ІКТ до теми
5.     Вікіпедія
Хід уроку:
1.     Мотивація навчальної діяльності
     Тема уроку записана на дошці. Учитель сприяє самостійному цілепокладанню учнів та ставить питання до теми:
     1. Чому період правління Ярослава Мудрого називають: Розквіт Русі?
2.     Актуалізація знань:
Запитання і завдання:
     1. Які події передували приходу до влади князя Володимира?
     2. Основні досягнення Володимира на княжому престолі?
     3. Змієві Вали у Фастові. Повідомлення учениці Литвин.
3.     Вивчення нового матеріалу:
     1. Боротьба за владу. Прихід до влади Ярослава.
Вчитель пояснює розклад політичних сил та створює схему ситуації. Учні розбирають схему та працюють з картою.
     Підсумок: Учні відповідають на питання: Чи легко дісталася Ярославу влада на Русі?
     2. Внутрішня політика князя
Вчитель: Ярослав залишився в історії під ім`ям «Мудрий». Спробуємо це довести.
        а. Розбудова Києва як європейської столиці. Презентація учениць Шешукової та Чумак.
        б. Перший збірник законів: « Правда Ярослава». Презентація учениць Олексієнко та Дзюбок
        в. Спроба створити самостійну церкву.
        г. Перша бібліотека на Русі. Презентація учениць Кучеренко та Грищенко
     Підсумок: Учні відповідають на питання: В чому проявилась мудрість князя?
     3. Зовнішня політика
Вчитель: не тільки у внутрішній але і у зовнішній політиці проявилась мудрість Ярослава. Розберемо це працюючи в парах з підручником ст. 54 п. «Відносини з іншими державами» та картою атласу.
Підсумок: Як ви вважаєте: Яку політику вів князь по відношенню до племен та держав? Кого він бачив своїм головним ворогом?
     4. Політичний портрет Ярослава Мудрого
Вчитель: Звернемося до першоджерела. Прочитайте документ «Політичний заповіт Ярослава Мудрого» на ст. 57 підручника, дайте відповідь на питання: До чого закликав князь Ярослав Мудрий своїх синів, чим це було викликано?
     Вчитель пояснює зміст престолонаслідування Ярославичів за Заповітом.
     Характеристика Ярослава мудрого як людини. Презентація учня: Сітько.
     Вшанування пам`яті Ярослава Мудрого. Презентація учня: Ярощука.
4.     Підсумок уроку: Відповідаємо на питання поставлене на початку уроку: Чому період правління Ярослава Мудрого називають: Розквіт Русі?
5.     Домашнє завдання: §8, В.А.Смолій, В.С.Степанков  «Історія України підручник для 7кл.» Запитання: ст. 56

6.     Оцінювання учнів.

Немає коментарів:

Дописати коментар