Про мене

Моє фото
Освіта - педагогічний інститут ім. М.Горького 1985 рік Вчитель історії, суспільствознавства, методист виховної роботи. Стаж роботи - 38 років Педагог. стаж - 32 років Вчитель вищої категорії спеціалізованої загальноосвітньої школи з вивченням іноземних мов № 4 міста Фастова з 1992 року.

Історичними та культурними стежками Фастова

Управління освіти
 виконавчого комітету Фастівської міської ради
Методичний кабінет




Шкляр Алла Костянтинівна



Історичними та

 культурними стежками Фастова

Навчально-методичний посібник













Фастів 2015






Вступ

Слово до вчителя


Вельмишановні колеги!

     В національній доктрині розвитку освіти говориться, що "національне виховання" є одним із головних пріоритетів, органічною складовою освіти.
Його головна мета - виховання свідомого громадянина, патріота, набуття молоддю соціального досвіду, високої культури міжнаціональних відносин. Головними складовими національного виховання є громадянське та патріотичне виховання.
     Одне з чільних місць у патріотичному вихованні належить вихованню любові й дбайливого ставлення до рідної землі - своєї "малої Батьківщини", її історії, поваги до народних традицій, звичаїв, фольклору, любові до рідної природи. Немає для людини місця дорожчого, ніж те, де вона народилася, землі, на якій зросла. В зв’язку з цим, одним з пріоритетних напрямів патріотичного виховання молоді є краєзнавство.
     Історичне краєзнавство – складова частина загального краєзнавства, особливості котрого обумовлені специфікою історичної науки, вивчення історії в школі. Його мета – виявити, зібрати, використовувати матеріали, пов’язані за змістом з історією певної місцевості, яка для її населення, для дітей та учнівської молоді є рідним краєм, забезпечити історичну інформацію за допомогою цікавих форм і методів популяризації історії рідного краю, залучати молодь до активного пізнання історії рідної землі.
     Важливою формою історичного краєзнавства, розвитку історичного мислення учнів, формування необхідних умінь є навчальна екскурсія. Навчальна екскурсія – це пізнання історичного процесу через безпосереднє сприйняття і активне осмислення пам’яток і предметів минулого, дійсних до наших днів.
     Екскурсія конкретизує поняття, сприяє створенню яскравих образних уявлень, дозволяє використати різноманітні джерела історичних знань, краще відтворити явище, що вивчається, реконструювати минуле. Урок-екскурсія сприяє розвитку уяви учнів, активізує пізнавальну діяльність, розвиває інтерес до історії, підвищує культурний та естетичний рівень школярів.
     Запропонований посібник присвячений вивченню історії міста Фастова через навчальну екскурсію, покликаний надати методичну і практичну допомогу під час підготовки і проведення уроків з теми «Наш край» для учнів різного віку.
     Посібник складається з чотирьох тематичних екскурсій рідним містом, охоплює широкий історичний період, основні пам’ятні місця Фастова, важливі історичні персони, пов’язані з нашим містом. Проведення екскурсії вимагає від вчителя вільного володіння історією Фастова та України в цілому, знання методів та прийомів подачі матеріалу, імпровізації, творчого підходу, фантазії.

     Мета: ознайомити учнів з історичним минулим та сучасним життям міста, пам’ятниками історії, культури та сакральної архітектури. На тлі історичних подій показати роль «малого міста» в розвитку та становленні Української держави. Виховання патріотизму, поваги та любові до рідної землі.

     Очікувані результати: екскурсія закріплює знання фактів з історії рідного краю, імена історичних діячів, що залишили важливий слід в історії міста, уміння на основі аналізу матеріалів екскурсії робити висновки, сприймати історію «малої Батьківщини» - Фастова, як складову історії України.





Основні теми екскурсій.



1.     Пам’ятники Фастова:


-      Легенди та історичні дослідження, щодо назви нашого міста – Фастів;
-      Памятник Т.Г.Шевченку;
-      Памятник С.Палію;
-      Памятник М.М.Бенардосу;
-      Памятник Героям- танкістам .

2.     Сакральними стежками Фастова:
 

-      Легенди та історичні дослідження, щодо назви нашого міста – Фастів;
-      Памятник С.Палію;
-      Костел Воздвиження Святого Христа;
-      Покровська церква Семена Палія;
-      Дуб Семена Палія.

3.     Музеї міста:


-      Легенди та історичні дослідження, щодо назви нашого міста –Фастів;
-      Музей Злуки УНР та ЗУНР (музей на колесах);
-      Фастівський державний краєзнавчий музей; ст..22-24
-      Музей фастівського письменника М.Г.Глухенького ( СЗОШ № 4);
-      Музей рефрижераторного депо м. Фастова.


4.     Промислові підприємства Фастова:


-      Легенди та історичні дослідження, щодо назви нашого міста – Фастів;
-      Машинобудівний завод «Червоний Жовтень»;
-      Пивоварний завод  «Зіберт»;
-      Фастівський хлібзавод;
-      Рефрижераторне депо м. Фастова.


Основні форми подачі матеріалу.

1.     Сюжетна розповідь.

2.     Історичні портрети.

3.     Огляд історичної та сучасної забудови, визначних місць, памяток історії та культури, мальовничих краєвидів.




   Маршрут розроблений таким чином, що його можна скорочувати, доповнювати в залежності від вікових особливостей учнів

Немає коментарів:

Дописати коментар